Stravou proti celulitidě? Ano!

 Stravou proti celulitidě?

Příčin proč celulitida vzniká, je celá řada. Určitě se na ni podílí zděděná dispozice k ukládání tuku, nesprávná výživa, sedavý způsob života s nedostatkem pravidelné pohybové aktivity, pohlaví, toxiny v našem okolí, hormonální antikoncepce, nedostatečnost lymfatického systému, cirkulace krve, kouření, slunění a v neposlední řadě stres. Kondice kůže – kolagenových vláken a elastinu se dědí. To rozhoduje o tom, zda budeme mít brzy či později vrásky, křečové žíly a stejně tak celulitidu. Čím více máme podkožního tuku, tím máme větší pravděpodobnost celulitidy.

Jak se celulitidy zbavit?

S genetikou nic neuděláme, proto musíme přidat či více ladit vnější faktory. Všichni víme, že celulitidy přibylo v posledních letech a vyskytuje se i u velmi mladých dívek, které jsou navíc štíhlé. Změnou lidského genomu v tak krátké době to tedy asi nebude. Co se změnilo? Životní styl – máme méně času, více stresu. S časem souvisí nedostatek pohybu a nedostatek času a energie k přípravě stravy. Jistě benevolentní přístup společnosti k přejídání, všudypřítomnost kalorického jídla, nevodná reklama a naše pohodlnost. Čím více potravy s nadbytkem tuku a jednoduchých cukrů jíme, tím máme větší chuť na další jídlo a tím „těžkne“ i naše myšlení, prostě se nám nic nechce, lenivíme.

  •  Dietní opatření – udělejte si čas na nákup a přípravu zdravého jídla.
  • Udržujte přiměřenou tělesnou hmotnost.
  •  Najděte si fyzickou aktivitu, která vás bude bavit.
  • Dopřávejte si pravidelně masáž (manuální lymfatická drenáž) či si rizikové partie kartáčujte (rozproudění krevního a  lymfatického oběhu).
  • Hydratační a anticelulitidní krémy, gelové zábaly.
  • Užívejte volný čas aktivněji než dosud.
  • Psychologická podpora – změna náhledu na svůj problém, pozitivní myšlení.

Dietní opatření neznamená hladovku. Vyvážený jídelníček vás přiblíží vaší optimální hmotnosti, zbaví nadbytečného tuku, přinese energii a chuť na další aktivity. Nejde samozřejmě o krátkodobé opatření, ale o dlouhodobou či optimálně trvalou změnu životního stylu.

 

Stravou proti celulitidě:

Ne jednoduchým cukrům, omezte nezdravé tuky, vyhýbejte se bílému pečivu, kávu v rozumném množství 1-2 šálky denně, alkohol přiměřeně – 1 sklenka denně, nepřesolovat. A jaké potraviny? Celozrnné pečivo a vločky, luštěniny, libové maso drůbeží a hovězí, ryby, vejce, ořechy a semínka, polotučné mléčné výrobky přednostně zakysané, dostatek zeleniny – zejm. brokolice, cibule, chřest, mořská zelenina, některé druhy ovoce vč. sušeného – citrusy, avokádo, banány, ananas, vodní meloun, drobné ovoce, hrušky. Samozřejmostí je dostatek neslazených a neperlivých tekutin, optimálně obyčejné vody.

  •    Plánujte: plánujte před nákupem, plánujte jídelníček na 2-3 dny dopředu.
  •  Vstaňte o chvilku dříve a připravte si jídlo či zeleninu nebo svačinu sebou do školy či práce.
  • Jezte pravidelně 3-5x denně.
  • Dostatek kvalitních bílkovin denně.
  • Zařaďte více rostlinné bílkoviny do jídelníčku tzn. luštěnin.
  •  Zabraňte odpolednímu přejídání: nezapomínejte na dostatečně velký a kvalitní oběd.
  • Porce ovoce či zeleniny ke každému jídlu.
  • Zmenšete porce klasických příloh vč. pečiva.
  • Bílému pečivu se vyhýbejte.
  • Ano domácímu vaření: objevujte nové potraviny a experimentujte.

 Stanovte si reálný cíl, ať neztratíte motivaci. Nebuďte zklamaní, že nelze změnit vše najednou. Každá malá změna má smysl. Nezapomínejte, že podporou účinného spalování je pravidelný pohyb. Zkuste přesvědčit svou kamarádku či známého, aby se k vám připojil. Trénujte pozitivní myšlení – opakujte si, čeho chcete dosáhnout a ne, co nejde a co nezvládnete. Lidský mozek udělá to, co si přejeme a co si naplánujeme. Uvědomte si, co se vám již podařilo, připomeňte si váš cíl a vaši motivaci.

Změny jsou klíčem k úspěchu.



Spočítat BMI PROGRESS MEDICAL

© 2017, OB klinika a.s. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na Profesionální CMS | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑