Příběh paní Miluše o hubnutí

Věk: 51 let
Profese: Účetní
Původní hmotnost: 137 kg
Aktuální hmotnost: 104 kg
Rozdíl hmotností: 33 kg

Zdravotní komplikace byly motivací k rozhodnutí zhubnout i pro paní Milušku. Špatně se jí dýchalo a bolely kolena. Pohled na váhu ji jednoho dne vylekal natolik, že na internetu našla kontakt na OB kliniku a vydala se na zdravotní výlet do Prahy. Tak jako ostatní klienti prošla vstupním vyšetřením, kde se dozvěděla, že její nadváha je závažná a bylo ji nabídnuto řešení nadváhy chirurgickou cestou. To se vylekala podruhé a domluvila s lékařkou, že zkusí hubnout nejdříve sama za pomoci odborníků z kliniky. Vybavena radami a motivovaná ke změně se paní Miluška vydala domů, aby se za měsíc vrátila na kliniku již o celých 6 kg lehčí. A tak to pokračovalo…

Jaké byly změny v jídelníčku paní Milušky?

Přestala jíst cokoliv a kdykoliv, odbourala večerní sušenky u TV a krok za krokem se na OB klinice učila, jak a kdy a co správně jíst. Pak přišlo i na pohyb. Na fitness centrum neměla odvahu, a tak ji sportovně založený syn nainstaloval do mobilu tzv. runkeeper, aplikaci, která monitoruje pohybové aktivity, počítá nachozené kilometry i spálené kalorie. Pětkrát týdně vyrážela paní Miluška na 6-7 km trasy. Přibyly hůlky na Nordic walking, poté domů i orbitrek. Paní Miluška měla po roce a půl dole 33 kg! Naučila se nakupovat zdravě, vyzkoušela řadu nových potravin – kuskus, bulgur, amarant, jí hodně masa, zeleniny a luštěnin, zvykla si pít vodu před každým jídlem, zvládla své chutě na sladké. Našla si své jiné „dobroty“. A výsledek? Fantastické zhubnutí o 33 kg, šatník se změnil z velikosti 58 na 48. Paní Miluška se pro změny nadchla a našla se v nich, umí motivovat nejen sebe, ale svým nadšením motivuje i své okolí.

Jak nahlíží na svou proměnu paní Miluška nyní s odstupem jednoho roku?

Nic by neměnila, ztracená kila nechce zpátky. Naopak, více se začíná o zdravý životní styl zajímat, chce vědět stále více, sleduje a účastní se nejrůznějších akcí.

Jaká je její zkušenost?

„Lidé chtějí zhubnout, ale bez námahy, snadno, rychle a se stále špatným jídelníčkem a životním stylem. Ne, chyba - jídlo nás musí bavit. A jak to myslím? Nebrat to jako povinnost, večer si připravit jídelníček (jídlo do krabiček), ale přípravu dělat s optimismem, že to dělám pro sebe, že svému tělu dopřeji kvalitní jídlo. Tělo nepotřebuje velké množství, ale kvalitu. To je moje myšlenka.
A nepodvádět se. Jím 5x denně. Pracuji mezi lidmi, takže si nemohu "vytáhnout svačinu", ale řeším to např. tak, že si vypiju kefír. Pití mi nikdo zakázat nemůže a do hrnku mi nikdo nevidí.
Moje maminka byla vášnivá zahrádkářka - v dětství jsme měli vlastní zeleninu. Takže mi nedělá problém zeleninu jíst - jsem jako králík - mrkev, celer, saláty, rajčata, kysané zelí, červená řepa, ředkev - miluji. Když přede mne dáte zákusky a zeleninu/ovoce, budu mít větší chuť na ovoce a zeleninu. Opravdu. Přednost dávám dušenému nebo vařenému jídlu. Nyní si musím více hlídat bílkoviny, sleduji, které výrobky mají větší obsah bílkovin.
A pohyb? Co se pohybu týká, mám hůlky na Nordic walking, chodíme se sousedkou. Jen teď bohužel mám zdravotní problémy, takže se více věnuji plavání. Po vyřešení problému, půjdou hůlky opět na 1. místo. Mozek by chodil, tělo trochu zlobí. Ale já jsem optimista a bude to dobré“.



Spočítat BMI PROGRESS MEDICAL

© 2017, OB klinika a.s. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na Profesionální CMS | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑