Jak v létě nepřibrat? 10 tipů na nejen letní jídelníček

Léto je období prázdnin a dovolených, příznivějšího počasí pro aktivní pohyb v přírodě, období setkávání, období sezónního ovoce a zeleniny, ale také období přibírání hmotnosti. Více společenských příležitostí spojených s grilováním, častější konzumace alkoholu, ale také počasí nám řadě z nás přináší řadu omluv, proč plánovaný pohyb jsme nemohli realizovat – příliš horko, záplavy…

V létě se přibírá podobně jako o Vánocích, v průměru plus 3-4 kg. Samozřejmě, že záleží na každém z nás, ale ráda bych připomněla několik drobností, kterým nám mohou pomoci si uvědomit, co možná trošku jinak? Pokud máme svůj jídelníček celoročně pod kontrolou, asi nikdo z nás se nechce vrátit z dovolené s několika kilogramy navíc. Jak si užít a nepřibrat? 10 tipů na nejen letní jídelníček:

1. Začněme plánováním. Pokud plánujete pobyt u moře, volte spíše variantu stravování bez jídla či allinclusive. Neměňte příliš své zvyklosti ohledně režimu a množství jídla, jen rozšiřte repertoár potravin, abyste ochutnali místní speciality.

2. Jezte sezónně! Využijte sezóny vyzrálého ovoce a zeleniny, které svým velkým obsahem vody nás osvěží a odlehčí náš jinak bohatý jídelníček, navíc nám dodá cenné minerály, vitamíny, enzymy a nejrůznější ochranné látky, mnohé z nich podporují naší imunitu.

3. Jezte lokálně! V přímořské destinaci vychutnejme do sytosti ryby a mořské plody, lokální sýry, kvalitní olivové oleje, neznámé či méně známé druhy zeleniny a lokální úpravy potravin.

4. Pravidelnost? Určitě ano! Strategicky se nevyplatí vynechávat oběd s poznámkou, že je příliš horko a stejně nemáme hlad, o to více zkonzumujeme večerního jídla, které se rádo přesunuje do našich tukových zásob.

5. Štíhlá večeře? Maso včetně ryb či jiný zdroj bílkoviny – sýry zejm. čerstvé sýry, tvarohy, jogurtové dresinky, vejce, luštěniny či výrobky z nich (tofu, tempech) s dostatkem zeleniny.

6. Co omezujeme? Klasické přílohy včetně pečiva a uvolněný prostor na talíři věnujeme nejrůzněji upravené či syrové zelenině.

7. Zdravé dezerty? Určitě ano: dezertem může být chlazené ovoce, ovocný sorbet, ale samozřejmě ochutnáme občasně i klasický dezert v destinaci, kde dovolenou trávíme. Hlídáte si váhu? Rozdělme si dezert s partnerem či kamarádkou, podle vzoru jeden dortík několik lžiček, volme druh spíše s ovocem než s máslovým krémem a „hřešme“ spíše v době oběda než večer.

8. Pozor na koktejly s alkoholem! Krásně se snoubí s posezením u bazénu či na terase, ale pokud naše rovnováha či vůle není nejpevnější, volme raději sklenku suchého vína a prokládejme drobné prohřešky dostatkem čerstvé vody.

9. Pohyb? Máte nárok na odpočinek? Určitě ano, ale nepodlehněte přemlouvání svého mozku, že jsme si přijeli odpočinout a ani se z lehátka nehneme. Většina z nás pracuje u stolu za počítačem, takže přetížený máme mozek, ale tělo je nevyužité. Dejme odpočinek mozku, dodejme mu kyslík a endorfiny ze svižné procházky po pláži či plavání. Proložme pasivní odpočinek badmintonem, tenisem či plážovým volejbalem.

10. Spánek, siesta, odpočinek, dobrá nálada, užijte si vzácný čas se svými blízkými či kamarády, načerpejte energii do všedních dnů! Staňte se vyznavači přiměřenosti, ať se sami sebou cítíte dobře i po dovolené!

Krásné aktivní léto vám všem!



Spočítat BMI PROGRESS MEDICAL

© 2017, OB klinika a.s. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na Profesionální CMS | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑