Jak se stravovat po plastické operaci?

Téměř každý z nás občas řeší, že by se svou postavou měl či chtěl něco udělat. Každý z nás, kdo se pro novou cestu rozhodne, volí jiné metody. Ti z vás, kteří či které jste zvolili jako pomocníka plastického chirurga, bude jistě zajímat, jak si udržet či ještě ev. vylepšit své křivky.

Zdravý životní styl nebude tedy pro vás jen frází, ale novým společníkem ve vašem životě. Zdravý a chutný jídelníček, pravidelný pohyb, dostatek odpočinku, životní spokojenost, radost…

Jak a s čím začít? Připomeňme si pár základních bodů:

  •  Pravidelnost - plánujte: jezte kvalitně po menších porcích, nebudete hladoví, lépe si vyberete potraviny a uhlídáte menší porce příloh.
  • Porce ovoce či zeleniny ke každému jídlu: zaměňte 1/2 klasické přílohy za zeleninu.
  • Rozložení a skladba jídla během dne: rozdělte denní příjem do 4-6 porcí. Není však jedno, jak jsou velké. Snídejte! Svačiny zabrání nevhodné volbě a velikosti jídel. Oběd  by měl být největším jídlem dne a  jak by měla vypadat zdravá večeře? Bílkovina (maso / vejce /mléčný výrobek / luštěnina) se zeleninou.
  • Kvalita - výživová hodnota jídla: jíte dostatek kvalitní bílkoviny, vhodných sacharidů, co nejméně nežádoucích jednoduchých cukrů a správné tuky? Většina z nás jí mnoho tuků, ženy hodně sacharidů nevhodného složení a šidí bílkoviny. Mladé dívky často jen doplňují energii rychlými cukry a na štíhlých tělech se to projeví jako zprvu roztomilá později nenáviděná „pneumatika“ na bříšku.
  • Pravidelný aerobní pohyb: každý krok i skok je pro zdraví. Pohyb zvyšuje podíl aktivní hmoty v těle (svalů) a tedy bazální metabolismus (lépe spalujeme přijatou energii). Zlepšuje fyzickou i psychickou kondici. Ne každá aktivita je vhodná pro spalování tuků. Ta by měla mít i přiměřenou intenzitu, trvání a pravidelnost.
  • Dostatek odpočinku: bez dostatku spánku nezhubneme (optimum 6 - 8 hodin), je důležitý pro regeneraci organismu. Nezapomínejme i na vhodnou dobu pro spánek (noc Þ tma), funguje tu vazba na hormon melatonin, který mimo jiné reguluje metabolismus živin.
  • Minimalizujme negativní stres: každý posuďme sami, co nám ruší spokojenost – práce, vztahy…
  • Poznávejme nové potraviny a pokrmy: fenyklový či čočkový salát, pyré z dýně, fazolky mungo a naučme se vařit jinak: pestře, zdravě a rychle.

Pokud se vám změny nedaří zavést do denní praxe či již máte za sebou několik nezdařených pokusů o zhubnutí, neváhejte a obraťte se třeba právě na profesionály na OB klinice – projekt OB Fit.

Nespěchejme, každá změna chce svůj čas, abychom si nové návyky osvojili, cítili se dobře a vypadali báječně!



Spočítat BMI PROGRESS MEDICAL

© 2017, OB klinika a.s. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na Profesionální CMS | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑