Hubnutí do plavek již začalo!

 Četli jste to také? „Paleolitická dieta: Celebrity se cpou jako neandrtálci“, „Detox modelek: K. pije olej, V. se láduje ovocem“, „Citrónová dieta Jennifer Aniston: za 5 dní menší džíny!“, „Ploché bříško za 3 dny: Je to možné!“, „Hubnutí – bez pocení a bez námahy“. Zamýšleli jste se někdy, proč diety nefungují?

Nemáme pro vás dobrou zprávu. Stále ještě nebyl vymyšlen systém na bezpracné hubnutí, který by dlouhodobě fungoval. Výzkumy ve světě potvrzují: jen dlouhodobá a pozvolná změna životního stylu nás může dovést ke štíhlosti a ke zdraví. Takže pokud potřebujete zhubnout jen na dovolenou v červenci, již nemusíte dále číst, pokud chcete být pěkná i v srpnu a další léta, pokračujte…

 Řada lidí si prochází strastiplnou cestou diet doufajíc v zázrak, že tentokrát to určitě vyjde. Touha po dokonalém těle a zároveň nechuť něco v životě měnit nemůže přinést efekt. Jaká je realita? Čím rychleji zhubneme, tím větší a rychlejší bude následný jo-jo efekt. Tělo se brání, nedostává při dietě to, co potřebuje pro své funkce - metabolické děje, dýchání, srdeční činnost, pro udržení tělesné teploty atd. Energii potřebnou pro tyto procesy nazýváme „bazálním metabolismem“. Tělo krátkodobě dokáže uspořit energii, ale vrátí nám to ve fázi, když s dietou skončíme. Tělo začne tvořit zásoby. Co kdyby zase přišla nouze? Navíc nesmyslné diety nás nezbaví jen tuků, ale zejm. vody a svalů  tzn. zpomalí se metabolismus. 

Pokud jste se rozhodli, že letos zkoušíte hubnout do plavek jinak, připomeneme několik zásad, které fungují. Nebudete mít hlad, přejdou vás chutě na sladké, také zážitek dostatku energie stojí za to. Máme-li bojovat s nepřítelem, měli bychom o něm vědět, co nejvíce.

·                            Pravidelnost, plánujte: jezte kvalitně po menších porcích, nebudete hladoví, lépe si vyberete potraviny a uhlídáte menší porce příloh.

·                            Porce ovoce či zeleniny ke každému jídlu: zaměňte 1/2 klasické přílohy za zeleninu.

·                            Rozložení a skladba jídla během dne: rozdělte denní příjem do 4-6 porcí. Není však jedno, jak jsou velké. Snídejte, svačiny zabrání nevhodné volbě a velikosti jídel. Oběd by měl být největším jídlem dne, a jak vypadá zdravá večeře? Bílkovina (maso, vejce, mléčný výrobek, luštěnina) se zeleninou.

·                            Výživová hodnota jídla: jíte dostatek kvalitní bílkoviny, vhodných sacharidů, co nejméně nežádoucích cukrů a správné tuky? Většina z nás jí mnoho tuků, ženy hodně sacharidů nevhodného složení a šidí bílkoviny. Mladé dívky často jen doplňují energii rychlými cukry a na štíhlých tělech se to projeví jako zprvu roztomilá později nenáviděná „pneumatika“ na bříšku.

·                            Pravidelný aerobní pohyb: každý krok i skok je pro zdraví. Pohyb zvyšuje podíl aktivní hmoty v těle (svalů) a tedy již zmíněný bazální metabolismus (lépe spalujeme přijatou energii). Zlepšuje fyzickou i psychickou kondici. Ne každá aktivita je vhodná pro spalování tuků. Ta by měla mít i přiměřenou intenzitu, trvání a pravidelnost.

·                            Dostatek odpočinku: bez dostatku spánku nezhubneme (optimum 6 - 8 hodin), je důležitý pro regeneraci organismu. Nezapomínejme i na vhodnou dobu pro spánek (noc Þ tma), funguje tu vazba na hormon melatonin, který mimo jiné reguluje metabolismus živin.

·                            Minimalizujme negativní stres: každý posuďme sami, co nám ruší spokojenost – práce, vztahy…

·                            Poznávejme nové potraviny a pokrmy: fenyklový či čočkový salát, pyré z dýně, fazolky mungo a naučme se vařit jinak: pestře, zdravě a rychle.

 

Jak budeme vypadat a cítit se nejen toto léto, záleží na nás. Mějme se rádi/y, stojíme za to!



Spočítat BMI PROGRESS MEDICAL

© 2017, OB klinika a.s. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na Profesionální CMS | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑